.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه‌اندازي معاونت بين‌الملل در دانشگاه مازندران

سرپرست دانشگاه مازندران گفت: براي توسعه روابط علمي و پژوهشي با كشورهاي حوزه درياي خزر و خليج فارس دفتر روابط بين الملل دانشگاه مازندران به معاونت بين‌المللي ارتقا يافت.

احمد احمدپور اظهار داشت: در جلسه اخير هيئت امناي دانشگاه مازندران با ايجاد دانشكده علوم دريايي و دانشكده علوم محيطي در دانشگاه مازندران موافقت شد.
وي افزود: احداث دانشكده علوم دريايي با سه گرايش زيست دريايي، فيزيك دريايي و شيمي دريا و دانشكده علوم محيطي در سه گرايش اكوتوريسم محيط، زيست محيطي و باستان شناسي محيطي است.
سرپرست دانشگاه مازندران اخذ مجوز ايجاد گروه آموزشي مديريت جهانگردي در دانشگاه مازندران، مجوز ايجاد گروه آموزشي مديريت اجرايي MBA براي دانشكده علوم اقتصادي و اداري دانشگاه مازندران را از ديگر مصوبات هيئت امناي دانشگاه مازندران برشمرد.
وي گسترش سازه‌هاي دريايي، شيلات و كشتيراني را از ديگر برنامه‌هاي مهم دانشگاه مازندران برشمرد.
سرپرست دانشگاه مازندران گسترش تحصيلات تكميلي را از ديگر اهداف مهم دانشگاه مازندران اعلام كرد و افزود: با توجه به اينكه از برنامه‌هاي مهم وزارت علوم گسترش تحصيلات تكميلي است دانشگاه مازندران نيز اقدام به دريافت مجوز چند رشته در مقاطع ارشد و دكتري كرده است كه از جمله آن مي‌توان به دكتري الهيات و معارف اسلامي، دكتري تربيت بدني، كارشناسي ارشد در رشته جغرافيا با گرايش فرمولوژي، شهرسازي و چندين رشته ديگر اشاره كرد.
احمدپور تصريح كرد: اخذ مجوز رشته‌هاي دكتري مديريت با گرايش صنعتي و دكتري زيست شناسي در دستور كار ما قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه سهم تحصيلات تكميلي در كارشناسي ارشد كشور بايد به 12 درصد ارتقا يابد، افزود: در مقطع دكتري نيز اين سهم بايد افزايش يافته و در حال حاضر سهم دانشگاه مازندران در اين زمينه يك درصد است كه اين امر وظيفه ما را در دانشگاه مازندران سنگين‌تر مي‌كند.
احمدپوربا اشاره به اينكه دانشگاه مازندران در بسياري از زمينه‌هاي فرهنگي رتبه نخست را در بين دانشگاه‌هاي كشور كسب كرده است، افزود: برگزاري بيست و ششمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان پسر و دختر كشور در دانشگاه مازندران، اعزام اساتيد، كاركنان و روساي دانشگاه‌ها به همراه خانواده و دانشجويان در قالب كاروان راهيان نور به مناطق جنوب، برگزاري جلسات كرسي آزادانديشي از جمله برنامه‌هاي فرهنگي دانشگاه مازندران است.
احمدپور با اشاره به اينكه دانشگاه مازندران در زمينه پژوهشي به موفقيت‌هاي ارزنده‌اي دست يافته است، تصريح كرد: براساس رتبه‌بندي مقالات چاپ شده در مجلات ISI در دسامبر 2010 دانشگاه مازندران رتبه پانزدهم و از نظر ارجاع مقالات ارائه شده رتبه سيزدهم را در بين دانشگاه‌هاي كشور كسب كرده است.
وي از جذب بيش از 40 عضو هيئت علمي در دانشگاه مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر دانشگاه مازندران داراي 230 عضو هئيت علمي ، 20 نفر استاد تمام، 35 دانشيار و 40 نفر مربي و بقيه استاديار هستند.
احمدپورتصريح كرد: دانشگاه مازندران در مقطع دكتري داراي 200 دانشجو در 20 رشته، يك هزار و 500 دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد با 35 رشته و بيش از 10 هزار دانشجو در مقطع كارشناسي با 83 رشته روزانه و شبانه است.
سرپرست دانشگاه مازندران از ارتقاي دفتر روابط بين الملل دانشگاه مازندران به معاونت بين‌الملل خبر داد و افزود: براي توسعه روابط علمي و پژوهشي با كشورهاي حوزه درياي خزر و خليج فارس دفتر روابط بين الملل دانشگاه مازندران به معاونت بين‌المللي ارتقا يافته است.
احمدپوراز انعقاد قرارداد و تفاهم نامه‌هاي مختلف با كشورهاي مختلف دنيا به‌ويژه كشورهاي اسلامي خبر داد و بيان داشت: در تابستان سال جاري با رايزني‌هاي صورت گرفته تفاهم‌نامه فرهنگي براي مبادله دانشجو، اساتيد و برگزاري همايش‌هاي مختلف بين دانشگاه مازندران و دانشگاه يوسي دي ايرلند منعقد مي‌شود.
وي از حمايت‌هاي همه‌جانبه وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري، استاندار مازندران و مقداد نجف‌نژاد نماينده مردم بابلسر در مجلس نسبت به توسعه فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه مازندران تقدير كرد. فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.